برای پیشگیری از گرمازدگی چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

۱۹ تیر ۱۴۰۳ | ۰۶:۱۳ کد : ۵۸۷۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۳

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه،  کارهایی که می توانیم برای پیشگیری از گرمازدگی انجام دهیم:::

....نوشیدن آب(تقریبا ۸ لیوان در روز): اگر نمی‌ توانید مقدار زیادی آب بنوشید یک نوشابه بدون گاز مثلا آب میوه را جایگزین کنید. الکل دفع آب از بدن را تشدید می‌ کند؛ بنابراین نوشیدن مشروبات الکلی در آب و هوای گرم ممکن است کم آبی بدن را تشدید کند.

...تغییر غذاهای مصرفی: در آب و هوای گرم از خوردن غذاهای سنگین و داغ پرهیز کنید.

...دوری از نور خورشید بین ساعت ۱۱ صبح تا ۳ بعدازظهر که بیشترین خطر را دارد.

....خنک نگه داشتن بدن: لباس های تیره و سنگین گرما را جذب می ‌کنند، بنابراین لباس‌ های روشن، سبک و گشاد مثلا از جنس کتان بپوشید و نیز از کلاه‌‌ لبه دار و عینک آفتابی استفاده کنید.

...به تهویه محل سکونت توجه کنید: در طول شب و روز پنجره‌ خانه را باز نگه دارید و یا از هواکش استفاده کنید. این امر به خصوص در شب که بدن، گرمای خود را از دست می دهد ‌اهمیت دارد.

...پرهیز از سفرهای غیرضروری: از رفتن به جایی که سایبان ندارد و تهویه آن خوب نیست خودداری کنید و همیشه در سفر همراه خود یک بطری آب داشته باشید.

...مراقبت از افراد آسیب پذیر مراقبت: نوزادان، کودکان زیر چهارسال، افراد بالای ۶۵ سال، افراد چاق و بیماران بیش از همه به گرمای هوا و نور تند آفتاب حساسند. این افراد نباید در هوای گرم لباس زیاد بپوشند یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند.

 


نظر شما :