برگزاری دوره آشنایی با بهداشت بلوغ و مراقبت از خود

۱۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۳:۰۶ کد : ۴۴۲۹ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۳

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه، بلوغ یکی از حساس ترین مراحل رشد انسان است این دوره از رشد حد فاصل کودکی و جوانی محسوب شده و فرد از دنیای کودکی فاصله گرفته و در ابعاد جسمی، روانی، عاطفی، اجتماعی و عقلانی در مسیر تکامل قدم بر میدارد و مشخصه ی اصلی آن نمایان شدن تغییرات جسمی و رفتاری در فرد است.
بنظر میرسد آموزش کودکان و نوجوانان درباره آنچه در بدن و روح آنها رخ خواهد داد بسیار لازم و ضروریست تا آنها در مواجهه با این تغییرات دچار اضطراب و سردرگمی نشوند و با آگاهی از شرایط روحی و جسمی خود رفتارشان را تنظیم نمایند. لیکن در آموزش و پاسخ به سوالات کودکان مان به این نکته باید توجه داشت که آموزشهای شتاب زده و ناشیانه مسایل بلوغ و بهداشت و سلامت جنسی به کودکان همان اندازه آسیب زا خواهد بود که اگر این آموزش ها با تاخیر و پنهان سازی و یا نادیده گرفتن همراه باشد. بنابر این آموزش باید با رعایت آمادگی و نیاز کودک و متناسب با فرهنگ عمومی خانواده و جامعه و با رعایت اصول علمی و تربیتی به زبان ساده و قابل فهم برای کودک و نوجوان صورت پذیرد .
بهمین منظور برای دادن اطلاعات لازم و پاسخ مناسب به سوالات کودکان مان که مرحله پیش بلوغ را طی می کنند جلسه ای در تاریخ 9 بهمن ماه 1402 با حضور کارشناس مرکز مصطفی خمینی برای دانش آموزان پایه هفتم مدرسه رضوان برگزار گردید .

کلید واژه ها: سلامت روان


نظر شما :