رعایت نکات بهداشتی مرتبط با بیماری‌های تنفسی در مکان های ورزشی/ ضرورت استفاده از ماسک در محیط‌های بسته و تجمعات

۰۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۶ کد : ۴۳۳۳ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۰

به گزارش وبدا، مهندس فرهادی گفت: با توجه به سردی هوا لازم است ورزشکاران و یا کسانی که به باشگاههای ورزشی، سالن های  بدنسازی، استخرها و مراکز تفریحی، آبی و حتی استادیوم برای تماشای فوتبال یا والیبال یا ورزشهای تیمی دیگر می روند در فضاهای بسته مراقب بیماریهای تنفسی باشند.

وی افزود: اگر خودشان مبتلا به بیماری هستند یا افراد های ریسکی هستند، یعنی سن‌شان بالاست یا بیماری زمینه ای دارند، کماکان توصیه می‌شود در فضاهای عمومی خصوصا" جاهایی که تراکم جمعیت وجود دارد، از ماسک استفاده کنند.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: رعایت بهداشت فردی در هنگام غذا خوردن یا استفاده از سرویسهای بهداشتی الزامیست. شستن دستها و اگر به هر حال آب در دسترس نبود یا امکان شستشو نبود، استفاده از ضد عفونی کننده های دست که در زمان کرونا هم خیلی مرسوم شده بود کماکان مورد استفاده قرار گیرد. 

مهندس فرهادی یادآور شد: اجسامی که پر استفاده هستند، مثل دستگیره های درب و شیرهای آبی که در سرویسهای بهداشتی استفاده می‌شود، لازم است حتما" قبل از استفاده شستشو شوند یا از متولیان درخواست کنیم که آنها را خوب نظافت کنند و گندزدایی به موقع را انجام دهند.

مهندس فرهادی در پایان تاکید کرد: باز هم توصیه می کنم در این فصل سال امکان سرایت بیماریهای تنفسی وجود دارد و ورزشکاران و تماشاگران حتما" باید در مراکز و مکانهای ورزشی توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.

 


نظر شما :