راه اندازی ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور با نظر وزارت بهداشت

۲۱ دی ۱۴۰۲ | ۲۰:۴۴ کد : ۴۲۲۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۱
راه اندازی ۵۲ ایستگاه پایش آلودگی هوا در سطح کشور با نظر وزارت بهداشت

دکتر محمداسماعیل مطلق در این نشست بر ضرورت و اهمیت نحوه صحیح اطلاع رسانی و مراقبت از سلامت مردم مخصوصا افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان، مادران باردار و کودکان تاکید کرد و اظهار داشت: رسانه های جمعی باید اطلاع رسانی به مردم در زمینه پیامد های آلودگی هوا بر سلامت و روش های خود مراقبتی برای کاهش این عوارض را در اولویت قراردهند.

دکتر مطلق، خارج نکردن خودروها و موتورسیکلت های فرسوده و اسقاطی از سیستم حمل و نقل و همچنین عدم استفاده از تجهیزات مناسب کنترل آلودگی هوا برای صنایع را از جمله دلایل اصلی آلودگی هوا عنوان کرد.

 رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی همچنین گفت: در حال حاضر 52 ایستگاه پایش آلودگی هوا تحت نظر وزارت بهداشت در سطح کشور راه اندازی شده است.

دکتر مطلق تاکید کرد: دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در جلسات مستمر، وضعیت اجرای قانون هوای پاک و اقداماتی که دستگاههای اجرایی باید انجام دهند را بطور جدی پیگیری می کند.

وی در پایان به مردم به خصوص بیماران قلبی و عروقی توصیه کرد که در مواقع آلودگی هوا حتی الامکان رفت و آمدهای غیر ضرور نداشته باشند و در صورت ضرورت حتما از ماسک استفاده نمایند.


نظر شما :