برگزاری کمیته برون بخشی آموزش و اطلاع رسانی بهداشت و درمان ویژه پیاده روی اربعین حسینی

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۱ کد : ۳۴۵۸ اخبار و رویدادها اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۴۳
برگزاری کمیته برون بخشی آموزش و اطلاع رسانی بهداشت و درمان ویژه پیاده روی اربعین حسینی

برگزاری کمیته برون بخشی آموزش و اطلاع رسانی بهداشت و درمان ویژه پیاده روی اربعین حسینی 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه کمیته برون بخشی بهداشت ویژه پیاده روی اربعین صبح سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ با حضور معاون فنی معاونت بهداشت، نمایندگان ادارات مرتبط و مدیران و کارشناسان دانشکده در سالن شهید رهنمون دانشگاه برگزار شد.

معاون فنی دانشکده علوم پزشکی ساوه در این جلسه اظهار داشت: حمایت و پشتیبانی ادارات و سازمانهای مختلف برای برگزار کردن هرچه با شکوه‌تر مراسم پیاده روی اربعین جهت کاهش خطرات و آسیب‌ها برای زائرین، امری بسیار مهمی است.
وی افزود: با توجه به اینکه اربعین امسال مقارن با فصل گرما می‌باشد لذا افزایش آمار گرمازدگی افراد نسبت به سال گذشته دور از انتظار نیست، لذا امکانات و شرایط لازم برای پیشگیری، مقابله، کنترل و درمان آن اهمیت زیادی دارد که باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس گروه بهداشت محیط دانشکده نیز با تاکید بر لزوم تشدید نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: امسال همانند سالهای گذشته در راستای پیشگیری و درمان بیماری های منتقله از آب و غذا بیماری های تنفسی، اسهالی و... شرایط مورد نیاز فراهم شده و آموزش های لازم باید در دسترس مردم و اولویت  قرار گیرد.
مهندس مقیاسی افزود:  کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ها نیز در راستای نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی موکب‌ها در ایستگاه‌ها حضور خواهند داشت.

 کارشناس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریها معاونت بهداشت نیز در خصوص اهمیت اجرای دقیق نظام سندرومیک و حساس سازی زائرین در خصوص توجه به علائم بیماریهای شایع در این سفر معنوی تاکید کرد.

کارشناس مسئول گروه آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشکده نیز در این جلسه ضمن بیان انتظارات و وظایف ادارات در این رابطه عنوان کرد: در راستای آموزش و توانمندسازی زائران و رابطان سلامت، سامانه خادم توسط جمعیت هلال احمر برقرار شده که شامل تمام مطالب آموزشی بهداشتی مانند گرمازدگی، عفونت تنفسی و... و نحوه پیشگیری و مقابله با آنها می‌باشد. همچنین مطالب آموزشی مرتبط در سایت معاونت بهداشت بارگذاری شده است. و علاوه بر این تمام موارد مورد نیاز به رابطین سلامت موکب های شهرستان در داخل و خارج کشور آموزش داده خواهد شد.

وی افزود: تهیه و توزیع رسانه های آموزشی در فضای مجازی و رسانه ها و استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه برای ارائه آموزش‌های لازم نکات بهداشتی و ارتقای آگاهی زائران باید در دستور کار قرار گیرد.

فاطمه محمدصفت بیان داشت: در موکبی که به همت بسیج جامعه پزشکی راه‌اندازی میشود پزشک مراقب سلامت و ماما مستقر است و پاسخگوی زائران خواهد بود.

در پایان این جلسه نمایندگان ادارات با بیان پیشنهادات خود در راستای اجرای هر چه بهتر پیاده‌روی اربعین  حسینی تشریح کردند.

 


نظر شما :