همایش بزرگداشت هفته سلامت در دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۵ کد : ۳۱۴۸ اخبار و رویدادها اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۶۲
همایش بزرگداشت هفته سلامت در دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد.

 در سومین روز از هفته سلامت ۱۴۰۲ برگزار شد:

 همایش بزرگداشت هفته سلامت در دانشکده علوم پزشکی ساوه

 همایش هفته سلامت با شعار "سلامتی برای همه با پزشکی خانواده" در سومین روز از هفته سلامت با شعار دسترسی عادلانه به سلامت با همکاری روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی ساوه و معاونت بهداشت با حضور مسئولین، مدیران و اعضا شورای شهر ساوه و جمعی از پرسنل و گروه‌های سلامت برگزار شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در این مراسم، ضمن تاکید بر شعار هفته سلامت اظهار داشت: هفته سلامت سال ۱۴۰۲ با تاکید بر نقش پزشکی خانواده در بهبود سلامت آحاد جامعه، با شعار "سلامت برای همه با پزشکی خانواده"، از ۹ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد.

وی با تاکید بر محوریت دسترسی عادلانه به سلامت، پزشکی خانواده را گامی موثر جهت دسترسی عادلانه و بهبود مدیریت نظام ارجاع دانست.

کریمی افزود: یکی از گامهای اساسی در دسترسی عادلانه به سلامت، توزیع متعادل امکانات و منابع سلامت است که در این راستا ساخت و بهره برداری از پایگاه ها و خانه‌های بهداشت در برنامه‌های اصلی دانشکده در سال قبل و ۱۴۰۲ می‌باشد.

معاون بهداشت دانشکده نیز با اشاره به جمعیت و همسو شدن کارکنان بهداشت از پروسه تولد تا مرگ، تمامی خدمات به جامعه را از مراقبت‌های قبل از بارداری، واکسیناسیون، پیشگیری از بیماری‌ها تا میانسالی و لحظه مرگ هر انسان را در چارچوب نظام بهداشتی و مداخله پرسنل بهداشتی دانست و از عملکرد و تلاش‌های گروه سلامت نیز در این میان قدردانی نمود.

 دکتر ذکائی با بیان اهمیت و اولویت جوانی جمعیت و پزشکی خانواده و شروع طرح از اردیبهشت ماه، تصریح کرد: این دو طرح از اولویت‌های حوزه سلامت دانشکده علوم پزشکی ساوه در سال ۱۴۰۲ می باشد.

وی افزود: گسترش خدمات بهداشتی در سال گذشته و بهره‌برداری از چندین خانه بهداشت و پایگاه سلامت در مناطق حاشیه و روستایی و حضور پزشک، بهورز و دیگر عوامل از جمله اقدامات مهم در این زمینه می باشد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان و نمونه های کشوری و شهرستانی گروههای سلامت نیز تقدیر بعمل آمد‌.

 


نظر شما :