برگزاری چهارمین کمیته رابطین سلامت ادارات و اولین جلسه هماهنگی توانمندسازی روسای دفاتر سلامت شهرستان ساوه در سال ۱۴۰۱

۱۷ دی ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۵ کد : ۲۷۵۵ اخبار و رویدادها اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۷۵
برگزاری چهارمین کمیته رابطین سلامت ادارات و اولین جلسه هماهنگی توانمندسازی روسای دفاتر سلامت شهرستان ساوه در سال ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت، ۱۱ دی‌ماه ۱۴۰۱، کمیته رابطین سلامت ادارات و جلسه روسای دفاتر سلامت با حضور رابطین سلامت ادارات و روسای دفاتر سلامت شهرستان ساوه در سالن شهید رهنمون (SDH) برگزار شد.

در جلسه فوق موضوعات مختلف عنوان و مصوبات کمیته رابطین قبل بررسی گردید و با توجه به پیش رو بودن هفته ملی سرطان در بهمن ماه، کارشناس واحد پیشگیری و ‌مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت ساوه، توضیحاتی را همراه با توزیع کیت تست فیت و تراکت آموزشی ارائه نمود.

کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقا سلامت معاونت بهداشت توضیحاتی را در خصوص اجرای طرح پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج‌اطفال، سرخک و کووید۱۹ همراه با تجویز مگادز ویتامین A و بیماریابی سل در جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی ساکن شهرستان ساوه و لزوم مشارکت و همکاری ادارات و سازمان های شهرستان در اطلاع‌ رسانی به گروه هدف این طرح را عنوان نمودند.

در ادامه کارشناس دبیرخانه کارگروه امنیت غذایی معاونت بهداشت پیرامون رفع مشکلات مرتبط با حوزه سلامت در ادارات و دستگاههای اجرایی شهرستان ساوه مشارکت تمامی ادارت و دستگاه‌های اجرایی را حائز اهمیت عنوان کرد.

کارشناس گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس معاونت بهداشت در راستای اجرای ماده۱۷ و ماده ۲۲ قانون جوانی جمعیت به لزوم راه اندازی و تجهیز اتاق تکریم مادر و کودک و وجود مهدکودک در محل کار و بهره مندی مادران زایمان کرده و شیرده تک قلو از مرخصی ۹ ماهه و مادران دوقلو تا یکسال مرخصی اشاره کردند.

در پایان جلسه کارشناس مسئول واحد امداد شرکت گاز شهرستان ساوه در خصوص استفاده صحیح و ایمن گاز مطالبی را بیان کرد و کارشناس کاهش خطر و بلایا معاونت بهداشت با اجرای مانور اطفای حریق، آموزش های لازم را در این خصوص اظهار داشت.


( ۱ )

نظر شما :