به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۰ کد : ۲۳۱۶ اخبار و رویدادها اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۱۱۳
به مناسبت اربعین حسینی برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه این جلسه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ به مناسبت اربعین حسینی و به همت معاونت بهداشت و با هدف پیاده سازی برنامه ارتباطات خطر و مشارکت اجتماعی( RCCE) برگزار شد.

 جلسه با حضور معاون بهداشت، مدیران و کارشناسان این معاونت و نمایندگان سایر ادارات عضو کمیته در شهرستان ساوه برگزار شد و پیرامون اجرای اقدامات آموزشی و ارتقاء آگاهی جامعه در خصوص مخاطرات سلامت پیاده روی اربعین از جمله بیماری‌های کرونا، وبا، آبله میمونی، تب کریمه-کنگو، ریزگردها و سوانح و حوادث بحث و تبادل نظر شد.

 دکتر ذکایی سرپرست معاونت بهداشت دانشکده علاوه بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون گفت: سلامت زوار از اولویت‌هاست و  پیشگیری اولین قدم است.

 وی رعایت بهداشت فردی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خودمراقبتی و تکمیل واکسیناسیون( تزریق دوز یادآور) را از موارد مهم مشارکت زائران در پیاده روی اربعین دانست.

 کارشناس مسئول آموزش سلامت معاونت بهداشت از آموزش و آگاهی بخشی مسئولین موکب‌ها و رابطین سلامت و زوار و عموم مردم در سطح وسیع خبر داد و بر لزوم مشارکت تمامی سازمان ها و ادارات، روحانیون، طلاب، بسیجیان، داوطلبان هلال احمر در اطلاع رسانی به مردم و زوار تاکید کرد و گفت در میان زوار ،گروه های پرخطر سالمندان ، کودکان، مادران باردار و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت آموزش و موارد پیشگیرانه قرار دارند.

 "فاطمه محمدصفت" افزود: تمام افرادی که قصد سفر به مناسبت اربعین حسینی را دارند نسبت به ثبت نام در سامانه سماح اقدام کنند. این سامانه تا ۲۴ شهریور باز می باشد و شرایط حضور زوار در پیاده روی درج شده است، همچنین دوره های آموزشی جهت گروههای هدف عموم مردم، رابطین سلامت و مسئولین موکب ها با مشارکت دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر کشور پیش بینی شده که ضروریست اطلاع رسانی در این خصوص انجام شود.
وی در ادامه درخواست کرد تمامی سازمان ها از ظرفیت فضای مجازی در اختیار خود جهت انتشار محتواهای آموزشی مرتبط که از طریق معاونت بهداشتی در اختیار سازمان ها قرار می گیرد، استفاده کنند.

رئیس اورژانس مرکز فوریت‌های پزشکی ساوه نیز از فعالیت اورژانس خبر داد و گفت: ۳ دستگاه آمبولانس جهت خدمات دهی به مرز مهران ارسال می‌شود.

مدیر گروه بیماریهای واگیردار معاونت بهداشت گفت: در تجمعات اربعین که سفری معنوی است کرونا با سوش‌های مختلف میتواند نگران کننده باشد و با تمام اطلاع رسانی‌ها و توجیهات، زائرین خود مراقبتی را در اولویت قرار دهند. این سفر  یک فرصت طلایی برای تزریق دوز سوم و چهارم می‌باشد. وی با اشاره به سامانه سماح و الزام تزریق دو دوز و گذشت چهارده روز از آخرین تزریق ، پی‌سی‌آر منفی در مرز را شرط خروج از کشور اعلام کرد.

 رئیس گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشت نیز با اشاره به بیماری‌های منتقله از آب و غذا گفت:  در مراسم اربعین حسینی آب و غذایی که زائر مصرف می‌کند بسیار حائز اهمیت است که این مواد  از چه منبعی تهیه شده و فرایند بسته بندی و توزیع چگونه ست؟ رابطین سلامت بهترین راهبران در مقابله با وبا و التور هستند که نکات  پیشگیرانه را رعایت و مدنظر قرار می‌دهند.

وی افزود: استفاده از وسایل شخصی در سفر بسیار حائز اهمیت است و  در ارتباط با آبله میمون نیز استفاده از وسایل شخصی میتواند راه‌حل پیشگیرانه باشد.


نظر شما :