دکتر مجتبی ذکایی سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه، طی پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۸ کد : ۲۰۳۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۹
دکتر مجتبی ذکایی سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه، طی پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.

دکتر مجتبی ذکایی سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه، طی پیامی روز جهانی ماما را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است: 
 
مامایی، حرفه ای است به قدمت تاریخ بشر 

 پنجم ماه می مطابق با پانزدهم اردیبهشت امسال، روز جهانی ماما که توسط سازمان جهانی بهداشت با شعار "مامایی ، صد سال تعالی" گرامی داشته شده است، فرصت مغتنمی است برای یادآوری جایگاه مامایی در نظام سلامت کشور و قدردانی از خدمات و زحمات این قشر نجیب و صبور.

 جامعه مامایی از یک سو با ایفای نقش محوری خود در تأمین سلامت بانوان و نوزادان، یکی از اصلی ترین حلقه های تأمین سلامت خانواده را تشکیل می دهد و از سوی دیگر بازویی پرتوان در توسعه بهداشت باروری، مراقبتهای باکیفیت دوران بارداری، ترویج زایمان طبیعی ایمن و مراقبتهای پس از زایمان است که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه ایشان، مسیر اعتلای سلامت مادر و نوزاد این چنین طی نمی شد.

این روز را در حالی گرامی می داریم که عزیزان ماما در دو سالی که گذشت رسالتی سنگین تر از همیشه بر دوش داشتند و در روزهای بحرانی اپیدمی کرونا، با تمام دشواری ها، مهارت حرفه‌ای را به زیور اخلاص و ایثار آراستند و در کنار سایر اعضای تیم سلامت، نویدبخش حیات، نشاط و سلامت برای مادران و خانواده ها بوده و توانمندی عظیم بانوی ایرانی را در هر لباس و نقشی به همگان نشان دادند.

بدون تردید سخت‌ کوشی توام با مسئولیت ‌شناسی این عزیزان، الگویی برای همه کسانی است که به خدمت بی ‌منت و صادقانه به مردم می ‌اندیشند و آن را لازمه تحصیل رضایت خدا می‌دانند. 

اینجانب به نوبه خود ضمن تبریک روز جهانی ماما، از خدمات بی‌ شائبه جامعه مامایی بویژه همکاران حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی ساوه قدردانی می نمایم. امید است در پناه توجهات حضرت حق، سلامت و سرافراز بوده و با همدلی و همراهی در راستای ارتقا سلامت باروری گام های بلند تری بردارند.

دکتر مجتبی ذکایی 
سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه 
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

کلید واژه ها: روز جهانی ماما پیام تبریک معاونت بهداشتی ساوه مامایی ماما ارتقای سلامت باروری


نظر شما :