گسترش روستایی
مشخصات کارشناسان واحد:
شماره تماس واحد |
سمت |
پست سازمانی |
رشته تحصیلی |
نام و نام خانوادگی |
سمت |
ردیف |
42214330-086 |
کارشناس پزشک خانواده روستایی |
کارشناس آموزش بهورزی |
کارشناس مامایی |
فریده مینایی |
واحد گسترش روستایی |
1 |
کارشناس جلب مشارکت مردمی |
کارشناس امورعمومی |
کارشناس ارشد روانشناسی |
سمیه سلطانی |
2 | ||
کارشناس پزشک خانواده روستایی |
کارشناس بهداشت |
کارشناس بهداشت محیط |
ملیحه حبیبی |
3 | ||
کارشناس پزشک خانواده روستایی |
کارشناس مامایی |
کارشناس مامایی |
شیرین دوسکی |
4 |
شرح وظایف کارشناس پزشک خانواده روستایی:
- شناخت خصوصیات جغرافیایی، جمعیتی و توانایی های بالقوه منطقه و تهیه طرح های جدید متناسب با شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در راستای برنامه های توسعه کشور.
- تعیین خط مشی و اولویت های منطقه درخصوص واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی.
- بررسی، مطالعه و برآورد محل های استقرار واحد های بهداشتی.
- پیشنهاد ایجاد و راه اندازی واحدهای بهداشتی درمانی.
- مطالعه و بازنگری طرح های گسترش با توجه به تغییرات سیاسی، جغرافیایی و جمعیتی ایجاد شده در منطقه
- بررسی و پیش بینی منابع و تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی واحدهای بهداشتی درمانی.
- مشارکت و هماهنگی با سایر گروه های کارشناسی به منظور استفاده مناسب از فضا، تجهیزات و نیروی انسانی
- نظارت بر نحوه توزیع اعتبارات شبکه های بهداشتی درمانی
- برآورد ، تامین و توزیع نیروی انسانی
- جلب مشارکت جامعه به منظور برنامه ریزی، تأمین منابع و استقرار واحدهای بهداشتی درمانی.
- تجهیز و راه اندازی مراکز و خانه های بهداشت تحت پوشش
- هدایت و نظارت بر مراکز آموزش بهورزی به منظور جذب و تربیت بهورزان کارآمد.
- بررسی و برآورد نیاز واحدها در زمینه بهبود استاندارد ساختمان، تجهیزات و نیروی انسانی.
- بررسی و تحلیل گزارش های واصله، تهیه و ارائه گزارشات ادواری حاوی اطلاعات، آمار و شاخص های خدمات بهداشتی جهت واحدها.
- هماهنگی درون و برون بخشی در زمینه رفع نیاز جامعه به واحدهای ارائه دهنده خدمات.
- طراحی و اجرای طرح های تحقیقاتی و مطالعاتی به منظور ارتقای کمیت و کیفیت ارائه خدمات در واحدهای بهداشتی درمانی
- برنامه ریزی، نظارت و مشارکت در آموزش و باز آموزی رابطین بهداشتی ، سفیران سلامت
- پایش و ارزشیابی برنامه های جاری
- اجرای برنامه پزشک خانواده در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت.
- پیگیری در جهت کاهش میزان کسورات اعمال از سوی بیمه به حداقل ممکن.
- محاسبه حقوق و مزایای اعضاء و پیگیری در جهت پرداخت به موقع حقوق و مزایا.
- اجرای برنامه طرح و تحول نظام سلامت .
- اجرای برنامه نظام ارجاع الکترونیکی ( گرفتن کد از سامانه سیب)
شرح وظایف کارشناس جذب و جلب مشارکت مردمی:
- بررسی و برنامه ریزی برای اهداف برنامه جلب مشارکت جامعه و اجرای خط مشی ها در قالب سیاست های وزارت خانه.
- هماهنگی و همکاری با سایر واحد های ذیربط در اجرای طرح ها و برنامه های مورد نیاز در زمینه مربوطه.
- شرکت در شورای بهداشتی استان و شهرستان در ارتباط با جلب مشارکت جامعه برای ارتقای سطح سلامت جامعه.
- جمع آوری گزارش فعالیت های جلب مشارکت جامعه در سطح استان و ارسال به موقع آن به وزارت متبوع.
- هماهنگی با سایر سازمانها و ادارات- نهاد ها به منظور برنامه ریزی در پیشبرد اهداف برنامه جلب مشارکت جامعه.
- تشکیل جلسات آموزشی در زمینه پیشبرد اهداف برنامه و فرم های جلب مشارکت جامعه.
- نظارت و برنامه ریزی جهت هر چه بهتر نمودن برنامه جلب مشارکت مردم.
- تهیه و تنظیم نشریه ها و پوستر ها و تصویر های آموزشی در جهت اهداف برنامه جلب مشارکت مردمی.
- تعیین چهار چوب آموزشی بریا کارشناسان جلب مشارکت جامعه در مرکز بهداشت شهرستانها.
- برنامه ریزی و اجرای کلاس های آموزشی کارشناسان ستاد مرکز بهداشت شهرستان جهت کسب مهارت و ارتقء شغلی برای جلب مشارکت مردم.
- هماهنگی و برنامه ریزی در جهت ایجاد هر چه بیشتر انگیزه در داوطلبان بهداشت و شناسایی داوطلبین بهداشتی به مردم و مسئولین.
- نظارت بر عملکرد فعالیت های فوق برنامه مشارکت جامعه.
- برقراری ارتباط موردی با مردم و جمعیت تحت پوشش واحد های بهداشتی به لحاظ بررسی عملکرد خدمات بهداشتی.
- نظارت بر ارزشیابی فعالیت های بهداشتی در ارتباط با جلب مشارکت جامعه واحد های بهداشتی.